Zamieszczone przez golibroda
Wyprzedaże rocznika 2009 - który model wybrać ?
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
-
nieskończenie dużą turbodziurę :diabelski_usmiech , tzn. wciskasz gaz, czekasz, czekasz, czekasz, ... i w końcu kończą się obroty a kopnięcia jak nie było tak nie ma :diabelski_usmiech.
Dlatego wlasnie mnie kolega zadziwil z tym zbieraniem
PS Ty masz t - dziure w swoim 1.8 TSI ? Bo ja nie mam ...
Komentarz
-
-
Do bardzo niedawna, aby pozbyć się turbodziury, w silnikach diesla stosowano dwie sprężarki - jedną standardową, drugą małą, która odpowiada właśnie za pozbycie się efektu turbodziury, dzięki czemu silnik przyspiesza niemal od 1000 obrotów :-)Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez golibrodaAle nie wiem jaki silnik TDI 1.9 taki chwalony czy benzyna z gazem bo musi być oszczędnie.
Co do wyposażenia polecam wersję Ambiente ma wszystko co potrzebuje kierowca i pasażerowie do komfortowej jazdy (tylko radyjko musisz dołożyć)
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zapomniałem dodać, że to rozwiązanie na pewno stosowane w BMW, ale jakie inne marki, to niestety nie wiem Nie mam diesla (tylko 1.6 FSI), więc się nie wypowiem. Ale chętnie stanąłbym na start z 1.9 TDI (bez virusa 8) ) w celu porównania osiągów (przyspieszenie do 100km/h, i czas na 400m).Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
golibroda, bierz 1.9 tdi. Będzie niezawodnie, oszczędnie i pewnie.
Lubisz totolotka bierz 1.6, będzie ciszej, może oszczędnie i pewnie.
Mało jeździsz, dom- kościół-sklep bierz 1,4tsi, będzie taniej, może niezawodnie i pewnie.
Masz żyłkę rajdowca, bierz 2.0tdi (140/170), 1.8tsi.
Tylko musisz się w końcu na coś zdecydować, bo koniec końców dalej będziesz astrą jeździł.
A ceny to raczej w dól nie idą.zdroofko
daszek
http://www.motostat.pl/user_images/13387/icon1.png [1500-3000 obr/min]http://emoty.blox.pl/resource/hi.gif | oryg. instrukcja obsługi Octavia II
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez daszekgolibroda, bierz 1.9 tdi. Będzie niezawodnie, oszczędnie i pewnie.
Lubisz totolotka bierz 1.6, będzie ciszej, może oszczędnie i pewnie.
Mało jeździsz, dom- kościół-sklep bierz 1,4tsi, będzie taniej, może niezawodnie i pewnie.
Masz żyłkę rajdowca, bierz 2.0tdi (140/170), 1.8tsi.
Tylko musisz się w końcu na coś zdecydować, bo koniec końców dalej będziesz astrą jeździł.
A ceny to raczej w dól nie idą.
Komentarz
-
-
Zanim siostra kupiła Civica 1.8 140KM 2007r. zaciągnąłem ją do seata i vw żeby pooglądała Leona i Golfa (wtedy jeszcze piękną piątkę). W seacie pan proponował silnik 1.9 TDi 105. Ja byłem jak najbardziej na tak, kiedy pan powiedział, że chipuja autko na gwarancji na 140 KM - wiadomo, że ten chip to nie ameryka, ale zawsze więcej mocy na gwarancji. Dlatego szukałbym salonu gdzie robią takie rzeczy jeszcze na gwarancji. Chip kosztował 2 tysie do auta
Jak to kobieta wybrała civiva, bo był ładny i w czarnym kolorze od zaraz. I teraz ma - wkurza ją, że trzeba silnik kręcić na wysokie obroty, a spalanie przy takiej zabawie nie jest małe.
golibroda, nie daj się!! :P:P Jak auto to tylko Skoda, Seat i VW!! :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
golibroda, Bierz 1,9 TDI i naprawdę będziesz miał frajdę z jazdy + małe spalanie.
Posiadam takową, ma 25 kkm i chipa ( ma 144 kucyków ).
Dla Twojego użytkowania auta 140km/dzień to możesz zejść do 5 l/100km, ale tu dokup kapelusz :diabelski_usmiech , 5,5 /100 jak najbardziej realne.
1,6 TDI może cichszy, ale ma DPF (co jest minusem) i pewnie ten motor jest gorzej podatny na chipa.
Komentarz
-
-
"ale tu dokup kapelusz" @bzyg o co chodzi
No kurcze, większość głosuje za 1.9 :shock:
Takie dodatkowe kucyki gdzie można dołożyć (możne jakiś adres strony www w Łodzi) i za ile ? Rozumiem, że taka modyfikacja niekorzystnie wpływa na zużycie paliwa ale o ile ?
Szkoda, że nie ma takiego podwójnego "boota" - program na wersje oszczędną i program na szaleństwa wybierane od potrzeb.
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez golibroda"ale tu dokup kapelusz" @bzyg o co chodzi
Zamieszczone przez golibrodaNo kurcze, większość głosuje za 1.9 :shock:
Komentarz
-
Ale 1.4 tsi w benzynie i bez gazu zeżre mnie finansowo ! Wszędzie trąbią, że gaz do 1.4 będzie niemożliwy ale jakby rzeczywiście był to mogę go założyć dopiero za 2 lata
Przypominam , że chodzi o koszt kilometra. Nie wiem czy jakakolwiek benzyna z gazem przebije spalanie diesla ! ale moge się mylić ops:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bzyq_74golibroda, Bierz 1,9 TDI i naprawdę będziesz miał frajdę z jazdy + małe spalanie.
Posiadam takową, ma 25 kkm i chipa ( ma 144 kucyków ).
Dla Twojego użytkowania auta 140km/dzień to możesz zejść do 5 l/100km, ale tu dokup kapelusz :diabelski_usmiech , 5,5 /100 jak najbardziej realne.
1,6 TDI może cichszy, ale ma DPF (co jest minusem) i pewnie ten motor jest gorzej podatny na chipa.
[ Dodano: Sro 09 Gru, 09 11:13 ]
Zamieszczone przez golibrodaAle 1.4 tsi w benzynie i bez gazu zeżre mnie finansowo ! Wszędzie trąbią, że gaz do 1.4 będzie niemożliwy ale jakby rzeczywiście był to mogę go założyć dopiero za 2 lata
Przypominam , że chodzi o koszt kilometra. Nie wiem czy jakakolwiek benzyna z gazem przebije spalanie diesla ! ale moge się mylić ops:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez golibrodaAle 1.4 tsi w benzynie i bez gazu zeżre mnie finansowo ! Wszędzie trąbią, że gaz do 1.4 będzie niemożliwy ale jakby rzeczywiście był to mogę go założyć dopiero za 2 lata
Przypominam , że chodzi o koszt kilometra. Nie wiem czy jakakolwiek benzyna z gazem przebije spalanie diesla ! ale moge się mylić ops:
Ja kupiłem 1.6 z myślą o założeniu gazu - chciałem założyć po pierwszym przeglądzie, jak wszystko będzie OK ... jak narazie jestem zadowolony, nie jest to 'rakieta' ale jak dla mnie dynamika w zupełności wystarczająca, a spalanie w okolicach 7.5 - 8 l ...
Komentarz
-
-
Trzeba wziąć pod uwagę, że różnica w cene między 1.4 TSI, a 1,9 TDI zwróci Ci się po min 100 kkm, więc w Twoim przypadku po ok. 3 latach.
Zamieszczone przez tomekdwkAby jeszcze bardziej 'namieszać'
Pogadają sobie politykierzy, policzą słupki w MF i powiedzą , że państwa polskiego na takie wydatki nie stać.
Komentarz
-
-
Ale golibroda chce auto tanie w wyjeżdżonych kilometrach, tak?
Jak tak, to tylko 1.9tdi. Starczy na wiele, wiele kilometrów i odsprzedać łatwiej niż zagazowaną benzynę.zdroofko
daszek
http://www.motostat.pl/user_images/13387/icon1.png [1500-3000 obr/min]http://emoty.blox.pl/resource/hi.gif | oryg. instrukcja obsługi Octavia II
Komentarz
-
-
Czy do 1.6 benzyna 102 konie zakładają benzynę w salonie ? Czy dopiero po dwóch latach można w zewnętrznej firmie ?
Ile realnie spali taki zagazowany silnik GAZU w trasie i cyklu mieszanym 20% miasto - 80% trasa ? Może nie warto dopłacać 10tys za diesla (tyle wychodzi z cennika).
Ale się skomplikowało !
Policzyłem tak:
1.6 b+gaz - trasa(mieszana) - 10l gazu/100km x 2.05 daje 20,50
1.9 diesel - trasa(mieszana) - 6l ON/100km x3.74 daje 22.44
Dobre wartości przyjąłem ? - gazowiak tańszy i w zakupie i eksploatacji ?
Kurcze blaszka-motyla noga !
Komentarz
-
-
od nowego roku rosnie akcyza na ON, wiec z tym trzeba sie liczyc. Natomiast wkurza mnie fakt sztucznego zawyzania ceny aut z silnikiem diesla. Rok, badz dwa lata temu, gdy cena ropy byla rowna cenie benzyny okazalo sie ze jednak można zejsc z ceną auta do poziomu ceny benzyniaka.Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez golibrodaCzy do 1.6 benzyna 102 konie zakładają benzynę w salonie ? Czy dopiero po dwóch latach można w zewnętrznej firmie ?
Ile realnie spali taki zagazowany silnik GAZU w trasie i cyklu mieszanym 20% miasto - 80% trasa ? Może nie warto dopłacać 10tys za diesla {tyle wychodzi z cennika).
Ale się skomplikowało !
Policzyłem tak:
1.6 b+gaz - trasa(mieszana) - 10l gazu/100km x 2.05 daje 20,50
1.9 diesel - trasa(mieszana) - 6l ON/100km x3.74 daje 22.44
Dobre wartości przyjąłem ? - gazowiak tańszy i w zakupie i eksploatacji ?
Korcze blaszka-motyla noga !
Ja stałem przed takim samym dylematem co Ty tyle że 4 miesiące temu. Zdecydowałem się na 1.6 + gaz tylko i wyłącznie z powodów finansowych (brak gotówki na diesla). Jeśli kupujesz samochód na wiele lat i stać Cię tak jak pisałeś na wydanie około 70000zł to nad 1.6 z LPG nawet się nie zastanawiaj. Bierz diesla!! Zestaw 1.6 z LPG ma tylko przewagę w cenie zakupu, eksploatacja kosztuje mniej więcej identycznie a przyjemność użytkowania auta z dieslem będzie dużo większa - rzadziej tankujesz, nie musisz tak często jeździć na wymianę filtrów, świec, regulacje, masz koło zapasowe (a przynajmniej miejsce bo za koło teraz się dopłaca) itp.
Do tej pory przejechałem Octaviami z TDI (Rodziców) około 300000km a z silnikiem 1.6 z LPG dopiero 16000. Komfort użytkowania diesla i jazda samochodem z silnikiem 1.9 będzie nieporównywalnie większy niż 1.6 z gazem. Koniec.
Komentarz
-
Komentarz